Un día en Buenos Aires

Omdat ik op dit moment een loos uurtje heb, wat heel zeldzaam is voor mij deze maand, dacht ik dat het wel leuk is om jullie wat meer ter vertellen over mijn dagelijkse bezigheden hier. Ik heb natuurlijk al het één en ander beschreven over mijn uitstapjes (en er komt nog veel meer, geloof me!), maar nog weinig over mijn bezigheden op een 'normale' dag in Buenos Aires. Door Carlos Gardel terecht beschreven als 'La reina de la Plata'.

Iedere doordeweekse morgen moet ik mij om 9.00 melden op de talenschool. Deze school ligt op ongeveer een half uur reizen met de metro van mijn woonadres verwijderd. Gelukkig heb ik een hele aardige huisgenoot uit Oostenrijk, die iedere ochtend dezelfde route af moet leggen. Ik - en hij dus ook - ben dus iedere dag al voor 8.00 mijn bed uit. Hoewel vanwege de welbekende 'mañana-mañana-mentaliteit' de les steevast een kwartiertje later start, duurt deze alsnog ongeveer vier uur. Het scheelt dat ik de lessen erg leuk vind, want intensief is dat wel. Tussen de lessen door hebben we tweemaal een pauze van een kwartier, die vooral gebruikt worden om plannen te maken voor de middag of het weekend.

Als die middag dan ook daadwerkelijk is aangebroken, is het tijd voor lunch. Hoewel de samenstelling nog wel eens verandert, ga ik gemiddeld met een man of 4 naar een willekeurig restaurant om te genieten van de Argentijnse keuken. De keuken hier is een mix van veel Italiaans, wat Spaans en gerechten die je alleen op dit continent vindt. Perfect dus. Het is ook daarom dat ik elke dag warm lunch, ik kan de gerechten op de kaart namelijk nooit weerstaan.

Na het laatste slokje Quilmes en het betalen van de - meestal niet al te hoge - rekening, worden de gesmede plannen verwezenlijkt. Een greep uit de activiteiten van de afgelopen weken is: een bezoek aan de wijk La Boca, een bezoek aan de begraafplaats van Evita Peron, een bezoek aan een bekend museum (soms doe je wat voor een ander) of een fietstocht door het zonnige havengebied. In veel gevallen wordt dit afgesloten door een bezoek aan 'onze' stamkroeg.

Als ik dan, vaak rond 21.00, thuiskom warm ik nog wat soep op en maak ik mijn huiswerk. Om daarna in slaap te vallen met de gedacht dat de tijd hier voorbij vliegt. Helaas.

Vanavond zal dit anders zijn trouwens. Dan gaan we namelijk met een groep van zo'n 8 personen naar een Braziliaans feest in het centrum. Ik ga vooral omdat mijn Brazliaanse klasgenoot João vrijdag vertrekt en graag nog een drankje wilde doen. Dat zal vast weer een hele nieuwe ervaring worden. Eén van de vele.

Gracias por leer y hasta la proxima!

PS Vandaag hadden wij ook wat regen. Mag ik dat wel zeggen?

Reacties

Reacties

Gert

Mooi verhaal, benieuwd naar je ervaringen dit weekend.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active